• Kamu Yararına Çalışan Uluslararası İnsani Yardım Derneği
  • info@hakinsaniyardim.com.tr
Haber, Detay

2 Bin 500 Rakımlı Nemrut Kalderası'nda Arama Kurtarma Kampı

Bitlis'in Tatvan ilçesindeki Hak Arama Kurtarma ekibi tarafından 2 bin 500 rakımlı Nemrut Kalderası'nda kamp yapıldı.

Hak Arama Kurtarma ekibi olarak 2 bin 500 rakımlı Nemrut Kalderası'nda kamp yaptık.

Bitlis'in Tatvan ilçesinde bulunan Nemrut Kalderası'na tırmanan Hak Arama Kurtarma ekibimiz, yaşanılan zorlu şartlara rağmen zirveye ulaşmayı başardı. Eksi 25 dereceyi gören soğuğun ve yer yer 10 metre kar kalınlığının görüldüğü bölgede, aldıkları hayatta kalma eğitimleriyle görevi başarıyla tamamlayan ekip üyelerimiz, geceyi de Nemrut'ta çadırda geçirdi.

Tırmanış sırasında tipi ve fırtınaya yakalansak da bölgedeki küçük çaplı çığları da görüntüleyerek tatbikatlar gerçekleştirdik.

Düzenlenen arama kurtarma kampı ile ilgili değerlendirmede bulunan Hak Arama Kurtarma ekimizden Yavuz Vecel, Tekin Üzümcü ve Serdar Dinçer, "Nemrut Dağı'nın eteklerinde bulunan Çekmece köyünden yürüyüşe başladık. Yaklaşık 10 kilometre yürüdükten sonra zirveye ulaştık. Zirvede hava şartları tipi ve fırtınaya döndü. Hayati tehlikenin oluşmaması için kalderanın Nemrut Krateri içine doğru 7 kilometre indik. Hava şartları gittikçe kötüleştiği için kamp kurduk. Sabaha kadar çadırda havanın sakinleşmesini bekledik. Sabahın erken saatlerinde yürüyüşümüze devam ettik ve 4 saatlik bir yürüyüşle zirveye yol alarak görevimizi tamamladık" ifadelerini kullandı.

Zorlu kış şartlarında kaybolma vakalarına karşı düzenlenen tatbikatı başarılı bir şekilde gerçekleştirdikten sonra ilçeye döndük.